Dit is het Privacy Statement van Hallmark. Wij doen er alles aan om jouw privégegevens te beschermen. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, verwerken we je persoonsgegevens.
Hallmark vindt het heel belangrijk jouw privacy te waarborgen. Jouw persoonsgegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Bij ons zijn je gegevens veilig, omdat wij strenge beveiligingsmaatregelen hanteren en ons daarbij houden aan de geldende wettelijke regels.
Wij zorgen dat de persoonlijke informatie die wij van je krijgen (per mail of via een webformulier) altijd vertrouwelijk wordt behandeld. Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op een wijze, die in overeenstemming is met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming hieraan stelt.
Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we je graag. Je kunt in dit Privacy Statement lezen welke persoonsgegevens wij van je verwerken, voor welke doeleinden, wie jouw gegevens mag inzien, hoe wij jouw gegevens bewaren, aan wie wij jouw gegevens doorgeven en welke invloed je daarop zelf kunt uitoefenen.
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die kunnen worden herleid tot een natuurlijk persoon en dat bent jij. Bij persoonsgegevens kun je denken aan: je naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer e-mailadres en foto’s (biometrische gegevens) Dit soort gegevens verkrijgen wij van jou als je bijvoorbeeld een formulier invult, een bestelling plaatst, een gepersonaliseerde fotokaart maakt als je mee doet met een (retail) winactie of contact met ons opneemt. Ook als je de website van Hallmark bezoekt, verstrek je ons in sommige gevallen persoonsgegevens. Bijvoorbeeld in de vorm van een IP-adres of een cookie.
Op het moment dat jouw persoonsgegevens door jezelf of door een derde met Hallmark worden gedeeld, verwerken wij deze. De betekenis van het begrip verwerken is ruim en houdt onder meer in: verzamelen, opslaan, raadplegen, verwijderen, gebruiken en het verstrekken van gegevens aan derde partijen.
Dit Privacy Statement is van toepassing op alle persoonsgegevens die Hallmark van je (op geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde wijze) verwerkt in het kader van haar dienstverlening.
Van alle personen met wie we contact hebben of die de website van Hallmark bezoeken, kunnen we persoonsgegevens verwerken. Dat ben jij als klant van Hallmark onder meer. Ook verwerken we persoonsgegevens van contactpersonen van zakelijke klanten, leveranciers of business partners van Hallmark.
Belangrijk: als je als organisatie of bedrijf persoonsgegevens van jouw medewerkers aan ons doorgeeft, dan ben je volgens de geldende wetgeving verplicht om deze medewerkers hierover te informeren. Je kunt dit Privacy Statement aan jouw medewerkers geven. Zij weten zo precies hoe Hallmark omgaat met hun persoonsgegevens.
De verantwoordelijke voor het verwerken van jouw persoonsgegevens is Hallmark Cards Continental Europe B.V (incl. al haar dochterondernemingen), Rietbaan 48 te 2908 LP Capelle a/d IJssel, Nederland. Voor vragen over je gegevens of de bescherming van je privacy kun je contact opnemen met ons via klantenservice@hallmark.be. De verantwoordelijke is degene die formeel-juridisch beslist of en, zo ja, welke persoonsgegevens worden verwerkt, met welk doel dat gebeurt en op welke wijze.
Hallmark mag enkel persoonsgegevens van je verwerken als wij daarvoor een juridische grondslag hebben. De juridische grondslagen die Hallmark gebruikt voor het verwerken van jouw persoonsgegevens zijn:
daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we jou als klant de meest optimale, persoonlijke service willen bieden waarbij we onze diensten continue verbeteren om je gebruiksgemak te optimaliseren. Hierbij staat jouw privacy voorop. Denk aan reviews & klanttevredenheidsonderzoek, informeren over het gebruik van onze diensten via nieuwsbrieven & email, persoonlijk advies, acties, sociale media, de Hallmark-app of wanneer we fraude vermoeden.
Wij beloven dat we altijd zorgvuldig, veilig en vertrouwelijk met jouwpersoonsgegevens om gaan. Hiervoor heeft Hallmark een beleidsdocument opgesteld en past deze doorlopend toe. Je mag er vanuit gaan dat jouw privacy door onze gehele organisatie is gewaarborgd.
De regels over het beschermen van jouw persoonsgegevens zijn vastgelegd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De Gegevens Beschermings authoriteit (GBA) ziet erop toe dat deze wet wordt nageleefd.
Gegevens worden hierbij door Hallmark alleen voor interne doeleinden gebruikt, behalve wanneer er een wettelijke plicht bestaat tot verstrekken van persoonsgegevens (voorbeeld: factuurinformatie voor de belastingdienst). Mocht je nog vragen hierover hebben dan kun je altijd contact opnemen met klantenservice@hallmark.be
Wanneer je alsnog van mening bent dat de bepalingen uit dit Privacy Statement niet of onvoldoende door ons worden nageleefd heb je ten alle tijden het recht om een klacht in te dienen bij de GBA. De contactgegevens van de GBA zijn:
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
Om jouw privacy en de vertrouwelijkheid van jouw gegevens te beschermen, treft Hallmark passende technische en organisatorische maatregelen. Hiervoor maken wij gebruik van SSL (Secure Socket Layer). Hierdoor kunnen onbevoegden niet bij de door jou ingevulde gegevens. Indien wij je gegevens wel moeten doorgeven aan derden (zoals beschreven in de voorgaande alinea), eisen wij dezelfde zorgvuldigheid van deze partijen.
De website Hallmark.be maakt verder gebruik van een beveiligde verbinding, eenvoudig te herkennen aan het slotje in de adresbalk.
Wij nemen aanvullende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te voorkomen.
Naast het beveiligen van de systemen, willen we ook dat binnen Hallmark niet iedereen toegang heeft tot jouw gegevens. De systemen waarin klantgegevens zijn opgeslagen, zijn daarom enkel toegankelijk voor een selecte groep medewerkers voor wie het noodzakelijk is voor het uitvoeren van hun werkzaamheden.
Mocht er onverwachts blijken dat er toch iets niet goed is gegaan met de bescherming van jouw persoonsgegevens, of we vermoeden dat dit het geval is, dan melden wij dit bij de GBA. Indien de inbreuk op jouw persoonsgegevens voor jou mogelijk ongunstige of nadelige gevolgen heeft, laten we je dit zo snel mogelijk weten.
We gaan ervan uit dat jouw gegevens altijd vertrouwelijk van aard zijn. Iedere medewerker van Hallmark is daarom tot geheimhouding verplicht. Dit geldt ook voor derden die door Hallmark zijn ingehuurd of anderszins zijn aangesteld om werkzaamheden te verrichten. Personen die belast zijn met het uitvoeren van technische werkzaamheden op onze systemen zijn eveneens gehouden tot geheimhouding. Kortom, iedereen die inzicht heeft in jouw gegevens is belast met een geheimhoudingsplicht.
Hallmark bewaart jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor jouw gegevens worden verwerkt en dan wettelijk is toegestaan. Hoelang bepaalde gegevens worden bewaard is afhankelijk van de aard van de gegevens en de doeleinden waarvoor zij worden verwerkt. De bewaartermijn kan dus per doel verschillend zijn.
Mochten wij jouw gegevens hebben ontvangen naar aanleiding van de ‘’toestemming’’ die je ons hier ooit voor heeft gegeven, dan kun je deze toestemming ook altijd weer intrekken. Neem hiervoor contact op met klantenservice@hallmark.be.
Wij verstrekken jouw persoonsgegevens uitdrukkelijk niet aan derden, tenzij dat noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst, indien dit wettelijk verplicht is of wanneer je ons hiervoor jouw toestemming hebt gegeven.
Hallmark kan ook verplicht zijn persoonsgegevens te verstrekken op basis van wet- of regelgeving, op basis van een uitspraak van een bevoegde rechter of bij fraude of misbruik. Als dat het geval is verleent Hallmark haar medewerking.
Hallmark geeft je gegevens niet door aan een bedrijf of vestiging in een land buiten de Europese Unie, tenzij daarvoor een modelovereenkomst is gesloten of wanneer je een verklaring hebt getekend waarin je toestemming geeft voor de doorgifte.
Veel contacten tussen jou en Hallmark verlopen telefonisch, via formulieren, e-mail of Social Media. Persoonsgegevens die je daarbij doorgeeft, leggen we vast als dat nodig is voor onze dienstverlening.
Steeds vaker hebben klanten via e-mail, Social Media (Facebook, Twitter, Instagram) of via de eigen website contact met Hallmark. Ook sms en chatten wordt ingezet. Natuurlijk wordt ook nog veel informatie uitgewisseld via brieven en formulieren. Het initiatief om contact te hebben kan bij jou vandaan komen, maar ook van Hallmark. De persoonsgegevens die je daarbij aan ons doorgeeft, kunnen door Hallmark worden verwerkt. Bijvoorbeeld om jouw vragen te beantwoorden, aanbiedingen te doen of om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.
Wanneer jij ons belt of wij jou bellen, kunnen we het telefoongesprek opnemen. Dat doen we in het kader van de training van onze medewerkers en om de kwaliteit van onze dienstverlening te optimaliseren zodat we je beter van dienst kunnen zijn.
Als je onze website bezoekt, registeren we jouw IP-adres, bezoekgegevens en cookies. Hieronder lees je waarvoor we deze gegevens gebruiken.
Iedereen die internet gebruikt, heeft een IP-adres. Ook als je internet met uw mobiele telefoon. Zonder IP-adres kun je niet internetten. Hallmark houdt IP-adressen bij om je te behoeden voor internetfraude.
Op de websites van Hallmark worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, zoals de meest bezochte pagina's. Met deze informatie optimaliseren we onze website voor het continue verbeteren van jouw gebruikerservaring.. Ook kunnen deze gegevens worden gebruikt om meer gerichte informatie op de site te plaatsen. Zo kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren. We registreren ook hoe bezoekers door de website van Hallmark klikken. Deze gegevens worden alleen intern opgeslagen en bewerkt. Ze worden gebruikt voor statistische analyses van bezoekgedrag, voor fraudebestrijding en om persoonlijke aanbiedingen te kunnen doen.
Cookies zijn kleine bestanden die op je computer worden geplaatst en worden door websites gebruikt om de website pagina’s goed te laten zien of te laten functioneren. We gebruiken cookies om jouw gebruikservaring te verbeteren.
Zo zorgen onze
cookies onder andere ervoor dat:
Met jouw toestemming plaatsen wij “tracking cookies” in jouw browser. Deze cookies gebruiken wij om bij te houden welke pagina’s je bezoekt, om zo een profiel op te bouwen van jouw online gedrag. Dit profiel is niet gekoppeld aan jouw naam, adres, e-mailadres en dergelijke, maar alleen om advertenties af te stemmen op jouw profiel zodat deze zo veel mogelijk relevant voor je zijn.
Hallmark gebruikt analyse, reclame en functionele cookies op haar websites. Daarnaast kunnen er tijdens een bezoek op onze website ook cookies geplaatst worden door derde partijen. Hier valt bijvoorbeeld Facebook onder, die ook een cookie plaatst. Wij maken gebruik van Qubit Opentag om velen van onze cookies te activeren en te specificeren, waaronder Google Analytics of Facebook. Hallmark maakt gebruik van display-advertenties en advertentiecookies. Wij gebruiken Google Analytics-functies in combinatie met display-advertenties. Dit doen wij onder andere voor Remarketing. Remarketing houdt in dat externe leveranciers, waaronder Google of Platform 161, onze advertenties op externe websites weergeven. Daarnaast gebruiken wij en andere partijen, waaronder Google, first-party cookies (zoals de Google Analytics-Cookie) en third-party cookies (zoals de DoubleClick-cookie) gecombineerd om advertenties gericht en geoptimaliseerd weer te geven op basis van iemands eerdere bezoeken aan onze website. We plaatsen segmentpixels om te retargeten via Facebook en AppNexus. Wij hebben de cookie Live Agent geplaatst, zodat je tijdens het website bezoek met één van onze klantendienstmedewerkers kunt chatten.
Via instellingen in je browser kun je aangeven welke cookies wij mogen gebruiken op onze website.
Een overzicht van alle gebruikte cookies volgt hieronder:
Hallmark.be |
---|
Microsoft Ads |
Google Ads |
Google DV360 (Floodlight) |
Google Analytics 360 |
Google Tag Manager |
Hotjar |
Pingdom |
Wanneer Hallmark persoonsgegevens van je verwerkt, heb je volgens de geldende regelgeving bepaalde rechten. Jouw rechten worden hieronder toegelicht.
Hallmark verstrekt voor het verwerken van jouw gegevens informatie aan je betreffende onze identiteit, over de doelen waarvoor en de manieren waarop wij jouw gegevens verwerken, over de regels die daarop van toepassing zijn, over de rechten die je hebt en hoe je daar invloed op kunt uitoefenen.
Deze informatieverstrekking kan achterwege blijven indien je reeds op de hoogte bent van de verwerking van je gegevens of indien een mededeling aan jou onmogelijk is of voor ons een onevenredige inspanning kost.
Ben je klant van Hallmark en wil je zien welke persoonsgegevens van jou bij ons bekend zijn? Dan kun je gebruikmaken van je ‘Recht van inzage’. We verzoeken je dan wel specifiek aan te geven welke persoonsgegevens je graag wenst te ontvangen.
Je hebt het recht om gegevens te rectificeren als jouw gegevens onjuist of onvolledig zijn. Ook heb je het recht de gegevens te rectificeren als de gegevens niet relevant zijn voor het doel waarvoor wij ze verwerken, of als je gegevens in strijd met een wettelijk voorschrift door ons zijn verwerkt.
Wij zullen de derde(n) die jouw gegevens van ons hebben ontvangen op de hoogte stellen van een eventuele rectificatie, tenzij dit onmogelijk is of van ons onevenredig veel inspanning vraagt.
Daarnaast heb je het recht om jouw gegevens te laten verwijderen. Bijvoorbeeld wanneer je gegevens niet langer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor we ze hebben ontvangen, je bezwaar maakt tegen de verwerking of wanneer jouw gegevens onrechtmatig door ons zijn verwerkt. In sommige gevallen kan het zijn dat we niet alle gevraagde gegevens verwijderen, omdat we wettelijk verplicht (kunnen) zijn om bepaalde gegevens van je te bewaren.
Ook heb je recht op beperking van de verwerking van jouw gegevens. Het recht op beperking houdt in dat wij jouw persoonsgegevens (tijdelijk) niet mogen verwerken en niet mogen wijzigen. Hiervan is sprake indien je de juistheid van de gegevens betwist, indien je van mening bent dat de persoonsgegevens niet langer nodig zijn voor de doeleinden of indien je van mening bent dat de verwerking van je persoonsgegevens door Hallmark onrechtmatig is.
Tegen verwerking van jouw persoonsgegevens door Hallmark kun je bezwaar maken indien je persoonsgegevens worden gebruikt voor andere doeleinden dan noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst of noodzakelijk voor het nakomen van een wettelijke verplichting. Bijvoorbeeld wanneer je niet wil dat wij jouw persoonsgegevens gebruiken om je persoonlijke aanbiedingen te doen.
Wanneer je zelf jouw persoonsgegevens aan ons hebt verstrekt, heb je in bepaalde gevallen het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dit houdt in dat wij jouw gegevens op gestructureerde, gangbare en machine leesbare wijze aan je zullen verstrekken, wanneer je ons daarom verzoekt.
Als je gebruik wenst te maken van jouw rechten, kun je te allen tijde contact met ons opnemen via onderstaande contactgegevens of door een brief aan ons te sturen, voorzien van je naam, adres en telefoonnummer. Een postzegel is niet nodig. Wij reageren binnen één maand op jouw verzoek.
Wij kunnen in dit geval jou vragen je te legitimeren, aan de hand van een geldig legitimatiebewijs. Op die manier kunnen wij controleren of wij de persoonsgegevens aan de juiste persoon verstrekken.
Buitensporige verzoeken met betrekking tot het verstrekken van informatie kunnen door ons worden afgewezen. Van buitensporige verzoeken is sprake wanneer je ons bijvoorbeeld meer dan gemiddeld en noodzakelijk benadert met informatieverzoeken.
Hallmark kan dit Privacy Statement aanpassen. Deze is voor het laatst gewijzigd op 23 januari 2024. De meest recente versie vind je altijd op Hallmark.be.
Heb je vragen of opmerkingen over ons Privacy Statement? Neem dan gerust contact met ons op:
Hallmark
klantenservice@hallmark.be
Hallmark Cards, Nederland B.V.
Antwoordnummer 407
2900 VB Capelle aan den IJssel
Nederland